Известие

Collapse
No announcement yet.

За климатиците

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За климатиците

    Напоследък доста хора пишат,че имат проблеми с климатиците,че не духат,че не включват и т.н. За това реших да напиша няколко реда и надявам се всеки, като ги прочете да разбере как може сам или с чужда помощ да си реши проблема.
    На първо място е устройството:
    1.Компресор
    2.Втечнител ( радиатор)
    3.Изпарител
    4.Управление (датчици)
    5.Тръби (маркучи)
    6.Филтър
    7.Защита ( пресостати) ( датчици)

    Когато всеки се качи в колата си и натисне копчето „AUTO” в колата си,се случва цяла поредица от събития преди в купето да нахлуе студения въздух.С няколко думи-след като натиснем копчето ако има достатъчно фреон в системата,пресостатите пропускат ток до компресора и се чува едно изщракване,което е от прилепянето на шайбата на вала на компресора към шайбата,по която се движи пистовия ремък.Прилепянето на едната шайба към другата става посредством електро-магнит,който стой зад шайбата.
    След като вече компресора работи, той има нужда от време за да компресира фреона,а времето зависи от много фактори обороти на колата,изправност на системата и т.н.
    Затова ми е малко странно когато някой напише „в моята кола след една минута почва да духа студено”.Ако вън е 45 градуса, въздуховодите са нагрети до 60, то времето значително се удължава.Ако все пак и след 5 минути работа няма чувствително застудяване на въздуха излизащ от клапите в купето,то имаме проблем.
    Първото което може да проверите е дали компресора изобщо включва.Вдигате капака,вътре някой натиска копчето и ако се чуе щрак,значи имате работещ компресор и липса на фреон.Ако не се чуе щрак, то или е проблем на електрическата система на климатика или отново липса на фреон,но вече голяма.
    НИКОГА не натискайте иглите за пълнене за да разберете дали има фреон в системата!!!Първо е опасно за вас защото не знаете какво е налягането зад иглата! Второ изсъскването не е показателно за нищо!Лятото налягането в системата може да достигне 30 бара!!!А и в крайна сметка фреона който ще изпуснете по този начин също струва пари.
    Ако не се включва компресора първо проверете бушоните.Ако са здрави отивате на сервиз.Разбира се, ако не знаете кои са пак отивате на сервиз.Вариантите след това са следните-Първия и най-често срещан-Липса на фреон ( при налягане под 5 бара пресостатите не позволяват на компресора да се включи,за да не може,ако има пробив на тръбата на ниското налягане, да засмуче боклуци,които в последствие да увредят системата),Втория-развален пресостат,Третия-Развален компресор,Четвъртия развалено всичко (има и такива случай).При всички случай е най-добре да се отиде на сервиз.
    Но на сервиз,а не да се търсят услугите на домашните майстори дето обикалят с по една бутилка и един маркуч,защото както със всяко нещо евтиното излиза скъпо.
    Подобни „майстори” идват зареждат на око,не търсят причината за пропуска на фреон и след седмица или месец вие ПАК нямате климатик.Ако в някой сервиз ви кажат че фреона е изтекъл просто,защото му е дошло времето НЕ ИМ ВЯРВАЙТЕ.Фреона не изтича без причина и те са хората,които трябва да кажат от къде е изтекъл!
    Ако не могат-друг сервиз!
    Още нещо което може да се каже е-мийте си редовно радиаторите.Мръсния радиатор влошава топлообмена и от там пада КПД-то на климатика.Също така,ако е много мръсен е възможно да започне в жегата дори да изключва климатика заради повишаване на налягането в системата над 25 бара.(изключването в жегата също е симптом и на препълване с фреон на системата)Радиатора се мие ЧЕЛНО спрямо ламелите,за да не ги изкривите.
    Друго нещо,което всеки сам може да направи е да си смени е филтъра на купето.Кутията, в която стои е под чистачките (при 166 е така).Отваря се кутията,вади се стария,слага се новия и има свеж въздух в купето.Хубаво е да се сменят преди всеки сезон.
    Спрейовете за автоклиматици.
    Хубави са, но скъпите Спрей под 20-30 лева е чисто и просто ароматизиращ.Той няма да изчисти изпарителя от буклуците.Има читави спрейове по около 40 лева (няма да казвам марки) Пръска се през отвора за кондендза! Там спрея контактува директно с повърхноста на изпарителя.Също е добре да се прави преди всеки сезон.
    В заключение мога да кажа,че Алфа 166 има един много добре направен климатик и ако се поддържа добре ще ви служи дълги години.
    Разбира се,всеки трябва да е наясно,че климатика не е евтина екстра.И иска постоянна поддръжка.Нали всички си чистите климатиците в къщи.Правете го и с този на колата.
    Надявам се да съм бил полезен на някой и да почерпи естествено.
    Alfa 166 2,4 jtd
    Alfa 33 1,7-беше на жената
    Toyota Passeo-новата на жената
    Всички четем упътването когато няма смисъл

  • #2
    Браво и благодаря! Директно да отива горе при Sticky темите!
    Ако в края на годината съберете всички презервативи, които сте използвал и успеете да направите автомобилна гума от тях с гордост можете да я наречете GOODYEAR!
    Alfa Romeo 166 2.0 TS + А-95Н LPi

    Comment


    • #3
      Евала! Браво за страхотната тема, благодаря за информацията
      Alfa Romeo 166 2.4 jtd 140HP 2001

      Comment


      • #4
        Добре, че има такива колеги.
        sigpic
        166 JTD - Ex.
        164 Super T.S.
        145 T.S.

        Comment


        • #5
          Темата е супер.Аз имах преди време проблем с климатроника,но го разриших с миенето на радиаторите.А некви неуки майстори в Динекспрес ми говориха врели некипели как климатроника бил презареден,после нямал фреон и дрън дрън.
          Обаче имам едно питане.Освен бушоните за 1-ва и 2-ра скорост на перката на радиотора има ли и някакво реле,което включва втората скорост?Имам странното усещане,че перката си джитката само на 1-ра...
          Алфа...всичко друго е компромис!
          http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
          Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
          Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

          Comment


          • #6
            Темата е супер колега! Браво. Но имам един малък въпрос.

            Може ли малко по-подробна информация за "правилно миенето на Радиатор/Изпарител" ?

            Благодаря предварително.

            AR 145 2.0 16v Turbo 300+ whp powered by ICIDesign
            AR 155 2.0 16v SUPER
            Toyota Corolla 2014 S Premium
            Moskvich 2140

            Comment


            • #7
              Ами правилното е да внимаваш да не изкривиш ламелите .
              FIAT Punto 1,9 JTD
              EX Alfa 166 2.0TS 155hp with 18'' RIM
              sigpic

              Comment


              • #8
                Колегата "картел" го е казал много добре.
                Има се предвид,че ако се мият под ъгъл ще се изкривят.Струята трябва да бъде насочена точно срещу тях.
                Относно скоростите на перката.Ако колата няма достатъчно фреон 2-ра степен просто не се включва,тъй като налягането в системата не може да се вдигне достатъчно.
                Най-лесно е да се закачи колата с манометри и да се види дали след 15 бара се включва втора степен.
                Иначе, ако е проблема само в перката, то в големите жеги климатика щеше да ти изключва поради много високо налягане.
                Виж,ако в жегата си имал климатик,който е духал студено постоянно,то не се вкарвай във филми ( разходи ) за да разбереш дали се включва 2-ра степен
                Alfa 166 2,4 jtd
                Alfa 33 1,7-беше на жената
                Toyota Passeo-новата на жената
                Всички четем упътването когато няма смисъл

                Comment


                • #9
                  радиатора е една пластмасова кутиика с цена 150 кинта, само не разбрах как ще се мият ламелите директно, като достъпа е адски затруднен

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от emil georgiev Покажи съобщение
                    радиатора е една пластмасова кутиика с цена 150 кинта, само не разбрах как ще се мият ламелите директно, като достъпа е адски затруднен
                    Говорим за радиатора отпред.
                    Алфа...всичко друго е компромис!
                    http://www.youtube.com/watch?v=Pb1bhrof2PQ
                    Алфа Ромео 166 2.0 T.S. -99 - бившата
                    Алфа Ромео 166 2.4 JTD face - 2004 - настояща

                    Comment


                    • #11
                      Много полезна тема! Евала. Някой би ли споделил колко струва един пресостат, че моят го обявиха за заминал. Компресорът включва при директно захранване, но пресостатът се събуди за малко само при ръчкане и после пак умря. Не мога да намеря данни за цени нов. Благодаря предварително
                      2003 166 3.0 V6 Distinctive, 2016 Skoda Fabia 1.2TSI DSG
                      ex 33 1.5 Boxer, 155 1.8 T.S., 156 2.0 T.S., 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Вери гуд.....
                        Аз имам само една питанка.....Когато пусна на "ауто" ...автоматично започва да духа на FULL......в момента в който намаля силата,преминава на MAN....Та въпроса ми е,така ли трябва да е,или...има нещо сбъркано?
                        Last edited by CHEFO666; d.m.y г., 18:17.

                        Comment


                        • #13
                          Колега аз да попитам,моя компресор работи няма проблеми,но се оказа че нямам достатъчно фреон,изпуска ми от иглите,възможно ли е затова да не ми се включва перката

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от CHEFO666 Покажи съобщение
                            Вери гуд.....
                            Аз имам само една питанка.....Когато пусна на "ауто" ...автоматично започва да духа на FULL......в момента в който намаля силата,преминава на MAN....Та въпроса ми е,така ли трябва да е,или...има нещо сбъркано?
                            Пипнеш ли нещо става така.
                            Не всички, които се скитат, са изгубени.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от gatev_88 Покажи съобщение
                              Колега аз да попитам,моя компресор работи няма проблеми,но се оказа че нямам достатъчно фреон,изпуска ми от иглите,възможно ли е затова да не ми се включва перката
                              Ако няма достатъчно фреон при пускане на компресора се чува едно съскане от таблото като от спадаща гума. Ако е 15* външната температура едва ли ще тръгнат перките, но при 30* и добре загрял двигателен отсег колкото и малко фреон да има щом включва компресора трябва да тръгне поне първа степен.
                              Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                              Opel Astra J
                              ex:
                              Alfa Romeo 164 2.5TD
                              Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                              Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                              Comment

                              Working...
                              X